Metropolis Crap

poniedziałek, 25 maja 2009

SPEAKER shouts: Have you gone mad? If the Heart Machine is destroyed,
SPEAKER shouts: the entire workers' city will be flooded!!
SPEAKER shouts: The destruction of the Heart machine
SPEAKER shouts: Maria and Freder come to the rescue...
SPEAKER shouts: let the children drown in the Flud...
Ależ to było show! Velazquez Bonetto, owner grupy CARP (Cybernetic Art Research Project) zrekonstruował na swojej wyspie Diabolus Art space scenografię z filmu Fritza Langa z 1927 roku - Metropolis - i wystawił sztukę opartą na zachowanym scenariuszu. Premiera jest już wprawdzie o kilka dni za nami, ale wczoraj wieczorem spóźnialscy dostali powtórkę. Walczyłam wytrwale to z przepełnionym simem, to z lagiem i na niewiele się moje miotanie zdało. Zobaczyłam jedynie fragment. Ale jaki za to imponujący!

Z racji, że oryginał tej pięknej, cudownej i pionierskiej futurystycznej dysutopii nie przetrwał, odtwarzano go wielokrotnie na masę sposobów. Osiem lat temu choćby powstała manga o tym tytule autorstwa Osamu Tezuka, rok później głośna 'długa wersja' filmu wyświetlana zazwyczaj z akompaniamentem orkiestry symfonicznej (ech, wybierałam się kiedyś na coś takiego podczas festiwalu filmowego w Cieszynie, ale zdecydowałam wtedy, że pójdę na piechotę i nie zdążyłam; do dziś żałuję). Nie wspominając już nawet o teledyskach (na przykład Radio Ga Ga Queenu czy Express Yourself Madonny - przy czym zauważyć muszę, że ten ostatni uświadomił mi właśnie, że o ile Langa cenię, sznuję i cała reszta, to chyba do SL bardziej pasowałaby Barbarella niż Metropolis).

Można uznać ewentualnie, że nic dziwnego w tym, że w końcu przyszła kolej na i wersję w scenerii wirtualnej rzeczywistości. Nie da się jednak zlekceważyć rozmachu, z jakim została zrealizowana. Wystarczy powiedzieć, że widownia jest ruchoma i dryfuje po simie w ślad za aktorami.

Na deser dla znudzonych kilka wersji Metropolis (od naszej, SL-owej począwszy):



Watch Metropolis -English Dub in Entertainment | View More Free Videos Online at Veoh.com

2 komentarze :

Morri pisze...

I nie mogłaś mi powiedzieć? FOCH!

Uzi Boa pisze...

no sry Morri... głupio było Cię wyciągać z Twojej imprezy :( (nawet wyjść było głupio... ale się nie mogłam powstrzymać :( )

Copyright © Plateau Project by Uzi Boa
Design out of the FlyBird's Box.