
Zapraszamy elektroniczne dusze zamieszkujące nasz świat na wykład zatytułowany "Przestrzenie i hybrydy - uwikłanie czy uwolnienie?", który odbędzie się 6 października (poniedziałek), o godzinie 21.00 w aulii Academii.
Wykad wygłosi Sidey Myoo
Zapraszamy do wspólnej dyskusji.
Za elektroniczną egzystencję! :)
Sidey Myoo
Elektronika zmienia naturę społeczeństwa, wprowadza paradygmat elektronicznego współistnienia. które ogarnia i przenika zjawiska społeczne, jakby struktury społeczno-kulturowe podlegały przekształceniom pod wpływem technologii. Idea zapośredniczenia człowieka w ‘urządzeniu’ pociąga za sobą pewnien zakres anonimowości, przy tym dostęp do wręcz nieograniczonego, wspólnego obszaru informacyjnego, szybkość polisensorycznego i wielokontekstowego komunikowania skłąnia do swoistego ;wcielenia’ kultury w sieć technologicznych połączeń i tworzenia się społeczeństwa nadbudowanego nad warstwą technologiczną. Wymiar kulturowy elektroniki jest bardzo bliski pojedyńczemu człowiekowi, stojącemu jakby na pograniczu dwóch aspektów własnego funkcjonowania - człowieka, który decydując się na naciśnięcie klawisza ‘enter’, włącza się w poziom metakomunikacji, gdzie pojedyńczość zabierana jest w potoku przepływających strumieni cyfrowej komunikacji, inwazyjnie rozprzestrzeniających się, zmieniających kształt wielu spraw i rzeczy, determinujących kulturę epoki elektroniki. Warstwa kulturowa [wirtualnej rzeczywistości - przyp, U.B] oddziałuje pochłaniając człowieka poprzez udostępnianie możliwości, jakby informacja o rzeczywistości zamykała się w obszarze elektronicznego dostępu pojawiającego się w różnych postaciach interfejsów i wpływała na naturę kulturotwórczej inercji. Odniesienie własnego działania, uzewnętrznienie samego siebie, zawiera konieczność użycia elektroniki, staje się bezwiednym mechanizmem komunikacji człowieka wpisanego w szybkość procesora lub poszukującego rzeczywistości w blasku monitora.
[M. Morse, Virtualities. Television, Media Art, and Cyberculture, Indiana University Press 1998, s. 14-15]