Wieczór poetycki Eryka Embera

środa, 17 grudnia 2008

Niepoprawny romantyk kochający przyrodę, zwierzęta i poezję. (...) Jestem raczej tradycjonalistą i to nie tylko w poezji. Lubię stylowe meble, malarstwo i sztukę realistyczną, płótna starych mistrzów, stare pomniki oraz posągi i rzeźby antyku. (...)
Lubię wiersze tradycyjne - rymowane o prostej i zrozumiałej formie przekazu i takie też sam piszę. (Szczególnie lubię długie, bogate w opisy formy, w których mogę się wygadać). Jest to właśnie taka tradycyjna, romantyczna poezja dla ciebie i dla mnie, prosta w przekazie i formie, która ponoć wchodzi w serce i porusza ukryte gdzieś głęboko struny duszy.

Eryk Ember, poeta, pochodzi z innego świata niż ja. Ze świata, w którym 'romantyczny' łączy się w związki frazeologiczne z 'tradycyjny', 'uporządkowany' i 'kulturalny'. Niezwykle ciekawa jestem tego, co dziś wieczorem zobaczę. Sentymentalistę? Epigona romantyzmu? A może jednak prawdziwego romantyka w wersji przetrawionej przez te niemal 200 lat dzielących nas od pierwszego wydania Ballad i Romansów.
Eryk to twórca niezwykle płodny. W cztery lata spod jego pióra wyszło niemal sto wierszy (zaznaczam, wszystkie rymowane!). Będzie zatem czego posłuchać.

Zapraszam do Teatru Królewskiego dziś (17 grudnia) o godzinie 21:00.
Bardzo jestem ciekawa naszych wrażeń.

Brak komentarzy :

Copyright © Plateau Project by Uzi Boa
Design out of the FlyBird's Box.